Wednesday 7 December 2011

terus dalam dilema~~

makin lama aku makin keliru dgn kata hati,,
sgt sukar utk buat pilihan..
bila selak balik rekod sekolah rendah,,
bkn main byk cita-cita..
tp bila semakin besar ni, sume nk kena fikir balik,,

yela..
kita bukan bekerja utk diri dan keluarga je..
bukan semata-mata utk kesenangan dunia..
tp utk agama tu sndiri..
byk je kerjaya yg boleh mnyumbang kepada agama..
n byk je kerja2 yg mulia,,,
tp kemampuan diri perlu jgk diambil kira,,

semalam tgk blik senarai course yg uia tawarkan.
haa,,aku mula goyah,,
betul ke aku nak ambil farmasi? ke nk kekal je dgn IRK?
ouhhh!! tersgt dilemma..
yg pasti aku xnk kerja dgn alat, aku nk bermain dgn manusia..

dlm menanti jwpn istikharah, usaha perlu bergerak sama.
so, aku pon jalan-jalan kat intrnet smlm.
survey pnye survey, tibe2 jatuh cinta kat 'dentistry' plak..
ish3,,berubah2..
tbe2 teringat," ehhh, sme dgn sum1 ni" =)..
awk, nnti kita buka klinik same2 yea..( berangan jer~ ).
tp klu 1 hari nnti ni la jwpn istikharahnya,  moga2 Allah pnjgkan n kukuhkn ukhwah kite..=)

TAPPPPPIIIIIIII,,
kerjaya cikgu kat hati aku ni xpernah brubah, 
dari dulu hingga sekarang..
mgkinkah????
lebih mudah wasilahnya utk membntuk manusia..

xpe la..
berdoa dan terus berdoa.
aku yakin Allah tau yg terbaiik..=)




No comments:

Post a Comment