Friday 9 December 2011

korg mcm mne??


korg, pernah tak tnye kat mummy korg pasal saat2 kelahiran korg dulu..
td aku sembang2 dgn mak aku,,
ntah mcm mne bleh masuk psl bersalin,,
ustzah aku selalu pesan, 
"rjin2 tnye mak korg mcm mne keadaan korg wktu dibersalinkn..
mgkin korg pon akn alami bnda yg sama.."

aku xtahan nk gelak dah dgr mak aku citer..
tp alhamdulillah aku senang je nk diberanakkan..
yg pertamanya sbb mak aku dok pulun makan tonggeng ayam wktu mngandungkan aku,,
eee..aku paling x suke bnda tu,,
minat mak aku kat bnda tu pnye psl, sampai stiap hari dy bli,,
smpai pak cik tu ckp " nnti anak kau byk ckp baru tau"..
haha,,tp aku xbyk ckp kn?? =) kn? kn??

secondly, xde la lawak,,
cuma aku bersyukur ar sbb mak aku ckp aku da only anak yg dy sempat khatam Quran,,
dari kecik rupanya aku dh dibiasakan dgn Quran,,
ntah2 time tu mak aku ada doakan aku utk jd hafizah kot,,
haha,,perasann je lebih..
hafizah? bkn sekadar gelaran, tggungjwab lebih besar..

nk tau x,
mak aku ckp aku xsabar nk tgk dunia..
xsempat nk kena tolak masuk bilik bersalin..
aku dh xsabar2 nk keluar..
sampai nurse warning mak aku byk kli " jgn teran dulu "
letak jea atas troli utk bersalin tu, aku terus keluar..
huhu..
time tu aku gelak2..
tp aku t'fikir, klu tu la kondisi aku,,
aku xbleh kalah dlm menulis manusia..
aku xbleh cpt lemah utk bntu umat,
aku keluar dari perut mak aku dgn penuh smgt.
wlupun aku belum mngerti tanggunjawab sbnr aku wktu tu..

dan kini aku semakin faham..
terima kasih Allah atas jalan yg Kau berikan..
Ya Muqallibal qulub, thabbit qulubana 'ala dinik wa 'ala to'atik..

No comments:

Post a Comment