Tuesday 10 July 2012

xmampu utk aku hitung



berjalan dan terus berjalan..
ada kalanya, hati mendesak utk aku berhenti..
namun xkan sekali2 aku lakukannya..
kerana aku pasti, di pnghujungnya ada sesuatu yg menanti..
inilah kembara aku, mencari redha illahi..

*peace no war*
lama rasanya blog ni x ter'update'.
almost 2 month..
nak kata busy, xde la sgt..
Allah, ntah apa la yg aku buat dgn masa yg ada..
*ok, lupekan*

meh nk kongsi 1 things..
hari tu blik DQ.
ada konvokesyen..
*terubat la rindu2 kmi tasik yg aliran airnya sgt menenangkan sanubari*
TAPI..
nak katanya kat cni, lebih kurg 2 hari kat sana, tersangat la sedikit masa dengan Quran..
Wallahua'alm rindu kat hati ni sbb apa..
suasana quran kah??
tsiknya kah??
kawan2nya kah?
atau masjidnya yg pnuh dgn 'bom' yg membahayakan wuduk??
AllahuRobbi..zuqqqnya makin hilang..
masing2 sibuk dgn latihan konvo..
gelak tawa berkongsi pelbagai bnda..
xkurg juga ada yg memanfaatkan masa sebaik mgkin utk tidur 
* dek kerana kesejukan yg membaluti seluruh tubuh*nyaman sungguh ~
hinggakan terlupa segalanya..
mgkinkah dq tu hnya sekadar 'transit'?? *tepuk dada tnya iman*

alhamdulillah,
peringatan datang dari sorg shbt..
wlupun waktu tu dah on da way nk blik UIA.
tp peringatan tu sgt berguna,,
dgn peringatan tu jugak, terhasil post ni..
bukankah itu 1 nikmat yg xternilai??

sememamgnya terlalu byk nikmat yg Allah bg..
dan akhirnya, kita di sini, UIA..
shbt2, Allah lah yg menuntun hati kita,,
segalanya telah ditetapkan olehNya..
mgkin byk keluhan2 yg kita lafazkan baik dlm hati or dgn mulut..
tp sedar xsedar, kita smmgnya dilebihkan dari yg lain..

post ni sbnrnya lebih ditujukan kat diri aku sndiri..
salah satu cara utk aku ingt blik betapa byk nikmat yg Allah bg..
dgn rahmatnya, Allah mmpertemukan aku dgn sahabat2 yg berada di ats jln dakwah.
dgn kasih sygnya, aku ditempatkan bersama shbt2 yg diikat dgn QURAN..
dengan maghfirahnya, terlalu byk wasilah2 yg tersedia utk bwa kita dkt dgnNya..
kita sgt disibukkan dgn perkara2 yg mndekatkan kita kpdNYA..
smmgnya Allah mnjwb doa2 kita, rayuan2 kita..

" tunjukkanlah aku jalan yg lurus"

maka, nikmat yg mana lagi kita nk dustakan..

*wallahu'alam*

No comments:

Post a Comment