Saturday 28 July 2012

u have to think b4 make a desicion


i'm back..lama benar rasanya x menulis kat laman sesawang ni..

apa yg bakal aku nukilkan kali ini adalah khusus utk diri aku dan moga2 mmpu memberi pengajaran buat kau, kau dan kau di sana..

duhai diri, 1 saat dulu kau selalu laung-laungkan,
"aku lah pembantu umat yg cedera parah sekarang ni"
"aku lah khalifah yg akn membawa semula keindahan dan keizzahan islam tu di sini"
"aku akan pastikan pimpinan dunia ini berada di bawah kuasa org2 yg faham"..

but when it comes to the time,sebaliknya plak berlaku..
" perjuangan aku bukan disini"
" aku xnak ulang kesalahan yg sama"
" xlayak la, ada ramai org yg hebat"
~ termasuk la org yg menaip ni,,

kdg2 aku tertanya2 smpai bila la kita nk jadi mcm ni..
dh xde masa rasanya nk rehat..
ok la..aku xckap pon sume dialog kat atas tu salah..
masing2 ada hak n wadah perjuangan masing2..
hopefully..=)..
tp jgn sampai kefuturan kezuhudan anda mnybbkan anda xnk amik tau dh pasal kpimpinan..
involve la dlm apa2 society kerana anda org yg faham..
plus utk kebaikan anda gakk...
bakat kepimpinan tu klu disimpan je, lama2 hilang n susah nk cari blik..
aku dh rasa bnda tu..
aku hilang diri time kat DQ..
tu gara2 aku melihat org sekiling aku yg sgt2 hebat..
lastly aku yg jatuh..
xbangun2..

sememangnya medan bercakap dan bertindak  jauh beza..
aku juga masih mncuba,
dan aku sedang mncuba..

sejujurnya sejak kebelakangan ni,
hati dan fikiran aku byk melihat kepada sikap manusia kat cfs ni..
kdg2 tersangat wat aku terfikir..
kdg2 cukup wat aku tersenyum sndiri..

antara aspek yg aku nilai adalah kesungguhan dalam berdakwah..
subhanallah..
aku bgga dgn 1 jenama keropok lekor ni..
wlupun cara kami berbeza, sgt berbeza..
tp aku sgt kagum dgn usaha dorg mncari kader dakwah,.,
struggling..
semangat yg aku nmpk tu aku cuba suntik dlm diri aku..
ma'a taufik wa najah jenama X..
inshaAllah, 1 masa nnti kita akn bersama2 dlm mncapai ustaziatul alam..

klu dri sudut sosial plak,
aku tersangatlah mncuba utk aplikasikan apa yg diajar kakak2 perkemat dulu..
"terbuka jgn hanyut, tertutup jgn jumud"
fuuhhhhhh,,mmg la 'shock' yg teramat..
xde la teramat pon sebenarnya,,
kat smakl pon mcm tu gak cara komunikasinya..
tapi dari dq nk ubah mcm biasa ni agak susah la..
being part of fscc member ni quite tough la..
yea..kita xboleh nk sumenya sama mcm dq..
bila bercakap., pndgn mata jga.jarak jaga,cara bercakap jaga..
segala2nya terjaga,,
kat sini, aku cuba utk org selesa dgn aku,,tp still mmprkukuhkan apa  yg patut la.

actually aku pon xsangka entah mcm mne leh dpt DNW FSCC..
perancangan Allah mmg terbaik..
Alhamdulillah, Allah cmpk matlamat yg jelas kat aku kenapa aku nk berada dlm FSCC..
lama gak aku fikir time nk ambil borg, isi borg..
interview lagi la,,mmg 100% yakin xdpt.
tp tu la...keputusan akhir pada Allah gak enn..
doakan la aku agar mmpu follow flow fscc tnpa mngabaikan apa yg aku pgg selama ni..
wlupun agak cuak td bila diusik dgn gurauan sorg fscc member ni..
tp tu la, we are 1 big happy family..
mgkin mcm tu pada dorg..

huh! ok la..xmau citer pnjg2..esok sambung induksi..
kang ngantuk plak..
ok, see u later..=)

P/s : happy belated bufday n happy bufday to my beloved alang n uda..sje je xnk wish awai2..dont cry big girl.=)..sayang korg sgt2 ahh...adek2 yg mnje,,hehe.

to sarahamidun ; heyt, sanah helwa...awak ni logam..=),,gilap potensi utk deenNya,,slmt berusrah dgn naqibah baru..she's more better than me..inshaAllah, mnfaatkn sebaik mgkin...

to my adek2 smakl ; atiqah Ab (smakl ke???), eein, nadia, rabi, alin..huh,, rindu korg sgt la..serius,,xtau knp korg ttbe2 je mnrjah ke dlm fikiran akk mlm2 mcm ni..moga Allah pelihara iman kamu semua..

Xkan pernah dilupakan : nabila SMKKKB..heyt, terharu kmu msj akk smlm..alhamdulillah,,moga ukhwah ni terus subur..


*disebabkan kat ats tu ckp pasal peranan KITA, jgn samapi kita nk  mnyalahkan org lain,,
kepada yg pgg jwatan pape kat CFS ni, jgn rasa kita ni dah contribute sumthimg smpai nk ckp org lain x..jaga niat...kang xpasal2 org yg xde jawatan rasmi yg dipandang kerja dorg oleh Allah"

ok...dh la tu..jom2!! bekerja utk ummah..

No comments:

Post a Comment