Sunday 16 June 2013

langkah baru...


well, hari ini dh jadi hari baru utk sem baru..
err, nmpknya, permulaan sem ni agak tidak cemerlang ea utk aku..
dh terkandas dgn target yg dibuat oleh diri sendiri..
mungkin suasana baru kot, so kena beramah mesra dulu..
ok never mind..

walaupun, x cemerlang sgt utk 1st day, tp aku memulakan hari semalam dgn sumthng yg mntop la..
pengisian akhuna syeikh hamid, yakni wakil Ikhwan di malaysia, masih terngiang2 lagi ni..
rasa teramat la dekat dgn jiwa..huhu..
dan yg paling penting, kata2 beliau, pengisiannya, mmbuatkan aku makin yakin inilah jalan aku..
ditambah plak dgn ucapan dari ustz hasanuddin yg penuh dgn isi,huhu,,alhamdulillah..
huh, serius ni beb,,sbb hampir segala persoalan aku terjawab kot smlm..
but pleaseeeeeee, jgn tnya apa soalannya ea.,..=)
moga Allah tetapkan kaki aku di jln ni..

ok, jom sembang tentang new life kat uia ni,ceewahhh..
PENGUMUMAN! adalh dgn ini, noraini berjaya  mndpt level 1 tanpa usaha ea..huhu..err..^^'
bukan pe, tak larat nk daki 5 tingkat dah walaupun sbnrnya 4 tingkat.,,.
seriusly~ daki broga pon xpenat mcm naik tangga ni,.,,err, poyoss..
papepon, nak dijadikan cerita, dulu aku naik tangga yg 5 tingkat tu,maintain kot..
sampai je atas buat muka macho mcm seolah2 berjaya menamatkan larian pecut 100 meter kot..nk bg hot lg cter, bleh kata within  10 seconds la..cehh
tp sekarang, naik level 1 dh mcm level 4 dh aku rasa..
1 tingkat pon dh semput,,
nmpk x point penting kat situ??arghhh..kritikal ni,,,HERBALIFE PLZ!!!
moga nikmat ni x jadi 1 usaha utk aku mngumpul unsur2 yg xptot berlebihan dlm badan..=D

btw,kami sekarang dh berempat..
alhamdulillah, Allah bg peluang utk aku dekat dgn sorg lagi shbt yg xde la dh lama kenal..
papepon, honestly, rasa berdebar hidup dgn org baru dan rasa bertambah3 dosa,,
errr,,scary x ayat tu? tp xdpt dinafikan..itu la yg aku rasa..
yela, Allah aturkan bukan saje2 dop,,dan dgn bertambahnya rumate, maka bertambahlah tanggungjwb..
bertambah la hak kepada saudara2 yg terdekat ni,,
bukan bermaksud, aku pling bagus antara dorg, memamg x la kn~
tapi sebab hak antara mukmin tu mmg ada,,
so, agak cuak andai xmmpu mnjadi seorg rumate yg sepatutnya la kn,,
faham2 la kan,,huhu,,but, i'll try my best la ofcozzzzzzzzzzz..

ok,moga sem ni mnjadi sem yg lebih baik la utk aku..
well, separuh kekuatanku *but ofcoz kkuatan tu dari Allah* telah pergi mninggalkn bumi uia ni..
bertebaran di gombak n kuantan utk perjuangn dakwah di sana plak.,,.
adakah mungkin dkwah ni mnjadi 'slow' wlupun aku berada di dlmnya??ouch~~
terasa sakit jantung dengan ayat sendiri..
naudzubillah,moga dipermudahkan segalanya dgn saki baki akhawateeeeee yg ada,,
moga Allah dan Rasul menyaksikan..
jom bergerak dgn hati dan niat yg suci..Allahu Akbar!


No comments:

Post a Comment