Friday 14 October 2011

He knows everything~~




dah lama rasenye tak menulis kat cni,,
aku pon xtau nk tulis pe..
xmcm awal2 dlu,,
mgkin, Aku bkn lagi noraini yg bersemangat mcm dulu..
aku pon xtau..
kdg2 aku tertanya2 sama ada aku ni dh knl diri atau belum..
persoalan tu nmpk mcm senang kn??
cuba tnye diri..
skrg ni,,noraini adalah insan baru..
sesuai dgn janji dia utk jadi insan yg berjiwa bersih..
hurm..
bilamana kita ada target mcm tu,,kita xkan dpt lari dari ujian..
tu la yg berlaku,,
3 /10/ 2011..
XII GEN bnat digemparkan dgn 'tangisan noraini'
haha
poyo jer aku ni..mcm smua jea tau.
jazakillah yg bertanya,,yg risau mungkin..
asif,,aku xmmpu utk bercerita..
biarlah aku dan Allah je yg tau..
tp utk pngetahuan kalian, aku kuat dgn adanya kalian..
syukran jazilan,ukhtfillah..
<3
skrg, noraini masih dalam fasa 'uzlah'
aku dah xboleh mcm dulu,,
aku kne jadi org baru,,
yg faham apa tu ukhwahfillah..
yg faham apa tu jalan dakwah..
bukan mudah utk aku faham semua tuh dalam masa yg singkat..
aku bersyukur YaAllah
atas ujian yg kau berikan,,
aku harap tangisan aku selama 5 hari tu bkn sesuatu yg sia-sia..
Alhamdulillah..
bak kata 'dia'," ujian kali ni mmg byk hikmah dan pengajarannya mmg terus masik ke hati"
xpernah aku rasa sakit mcm tu,,
knp aku??
tu persoalan yg xkan lari dari setiap org yg diuji,,
aku tau ujian aku ni mgkin 0.09999999% dari ape yg nabi kita lalui..
Allah tu maha pengasih,
mana mgkin ujian yg datang tu utk mnyusahkan hambaNya,,
He knows everythings..
tanpa ujian ni,,mgkin aku belom dapat merasakan diri aku ni 'hamba'
ujian ni didatangkan agar aku rasa dan sedar diri yg aku ni insan yg lemah.
xde kuasa utk tolak ketentuan Allah..
ke mana pon aku nk lari, akn kmbali jgk kpd Allah..
Allah xkan pernah uji hambaNya di luar kemampuan mereka..
Allah tau aku kuat,,jadi aku pon kne yakin yg aku mmpu utk hadapi semua ni,,

peringatan buat diri ~

Allah menguji seseorang bukan kerana Allah benci kepada kita tetapi percayalah yang Allah sangat kasih kepada kita. Cuma kita sebagai hambaNya tidak pernah hendak bersabar dalam menghadapi ujianNya. Pasti Allah telah aturkan yang terbaik buat kita kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya. 

Alihkan pandangan matamu ke arah LAUT, airnya cantik membiru dan penuh dengan ketenangan. Tetapi hanya Allah sahaja yang mengetahui rahsia di dalamnya. Begitu juga dengan kehidupan manusia, riang dan ketawa tetapi hanya Allah yang mengetahui rahsia kehidupannya. Jika rasa kecewa, alihkan pandanganmu ke arah SUNGAI, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu yang menghalangnya. Dan jika rasa sedih,alihkan pandanganmu ke arah LANGIT, sedarlah dan sentiasa ingatlah bahawa Allah sentiasa bersamamu. 

Jadi seharusnya apa yang perlu kita lakukan? berdoalah kepada Allah, Allah lah tempat kembali segala masalah yang sering membelenggu diri kita. Jangan malu untuk merayu-rayu, meminta-minta, memohon-mohon kepada Allah swt.Selalu diingatkan yang Allah tidak pernah jemu mendengar rintihan hambaNya, Allah itu Maha Mendengar. 

Dekatkanlah diri kita dengan pencipta kita yang menguasai seluruh alam, yang memegang hati-hati kita. Disamping berdoa perlulah kita berusaha menyelesaikan masalah yang dihadapi. Mungkin ada yang rasa diri mereka tidak kuat hendak hadapinya tetapi cubalah bangun! Usah tewas dengan hasutan syaitan, cari kembali kekuatan kita kerana kekuatan itu ada dalam diri kita masing-masing. Yakin dengan diri, kuatkan azam dan cita-cita. Usah tonjolkan kelemahan kita pada syaitan kerana syaitan tidak pernah berhenti menghasut agar kita lemah-selemahnya.

                                             moga aku terus diberi kekuatan..







No comments:

Post a Comment