Tuesday 30 August 2011

happy eid mubarak..

Alhamdulillah..
stlh 1 bulan berpuasa..
menahan lapar dan dhaga serta nafsu..
tiba pula kita di bulan syawal yg dinnti2 oleh stiap insan..
namun,,dengan berakhirnya ramadhan..
xb'mkna tiada lg qiam utk kita..
xde lg masa utk kita baca quran
tadabur quran..
jika benar adanya bulan ramdhan dlm jiwa kita,,maka ISTIQAMAHlah..
hurm..ckp psl raya ni..
aku nk minta maaf la kat spe2 yg pernah aku knl..
sory andaikata pernah buat korg terasa hati or pape la..
ataupon yg knl aku,,tp aku xknl dia..
almaklumlah,,org famous,,huhu..
agak borink la raya kli ni..nothing to do..
mmg aku dh kata awal2,,
xde raya buat aku.,
huhu,,
tapi..
hati ni asyik teringt kat pnghuni Taman Sinar Harapan..
teringt plak lagu yg sorg bro ni nyanyi..
sedih ouh..
ntah family dorg dtg or x mlawat dorg
klu ikutkan hati nk gi jumpa dorg..
huhu,,xsampai sehari pon bersama dorg,,
mgkin slot hati ke hati terkesan utk aku..
rindu kat azmeer,,ah ying,,syafiqah..
da only three yg berjaya utk aku wat dorg respon kat aku,,
serius nk jmpe dorg..
sedihnya andaikata family dorg xlawat..
azmeer kata family dia nk amik dia,,hope btol la ape yg dia ckp..
bkn harapan kosong semata..
teringt kata2 dia..
wktu dok sapu dgn farah..
ade org tkot nk dkt dgn dia..
then dia kata..
" jgn takut dgn amer,,amer xgila "..
huh! rase nk nngis..
waktu mjlis pnutup..
timb pengetua kat c2 ckp..
azmeer tu bks pnghuni asrama C ( yg serius la kiranya )..
means that dia ok dari hari ke hari..
alhamdulillah.
bgus la..
moga terus diberi kesihatan n kmudahan..
pergi sana mmg byk mndidik jiwa..
bila kita tgk keadaan org kat sne,,bru kita nk bersyukur..
yg syafiqah plak,,
since 3 years dia dok kat sne..
amik dari hospital besar..
sedihnya bila ditinggalkan mcm tu je..
moga ibu dia rase nk cari dia blik..
dia xslh pape pon..
dh takdir dia dilahirkan mcm tu kn??
nauzubillah,,moga kita xdiuji mcm tu..
mak dia pon mybe ada sbb dia wat mcm tu..
semua yg berlaku ade hikmah kn,,
klu x,, mgkin xdpt knl syafiqah skrg ni..
syafiqah yg sgt mnja..
even she couldnt say anything,,.
but deep in her heart,,
dia juga ingin disayangi..
tu la fitrah manusia..
hurm..bgus la wat aktiviti mcm ni..
libatkan semua..
baru kita tau kita ni bersyukur or x..
kita ni ego ke x..
kita ni kesah ke x dgn org lain..
medan bercakap mmg sng..
aku akui bnda tu..
tp bila kita yg hadapi,,
kita xtau lg mcm mne keadaan kita..
mgkin skrg kita rase smgt nk gi rumah kebajikan..
nk bersama dorg,,contoh la..
tp blom psti kita bleh hadapi..
that things happen to me..
aku mmg dh lama nk gi tmpt2 mcm tu..
tp tu la kn..
Alhamdulillah sblom mlwt ade org bg tklimat n smgt + kesedaran..
xpatut ade istilah geli kat dorg..
xkesah la dorg mcm mne,,
air liur meleleh ke,,buang air merata ke..
dorg pon makhluk Allah..
dorg lebih mulia dari kita..
boleh bagi syafaat kat spe2 yg dorg nk..
dorg masuk syurga tnpa hisab..
nk jadi wali Allah pon kne beramal~~
tu ape yg timb pengetua kt sne ckp la..
hurm..dorg dicipta utk jd peringatan buat kita..
kn??kn??kn??
maka..ambillah pengajaran,,
tanam la dlm diri masing2 utk sumbang ssuatu kpd insan2 sprti dorg ni..
jgn la wat xtau..ape bukti kita mmbntu klu mcm tu..
doa??
alhamdulillah..klu btol..tp xramai org bleh wat..
tu pon klu doa kita x t'hijab ats dosa2 lampau kn..
huhu.
pnjg plak aku mmbebel kali ni..
skdr renungan  bersama..
rindu sgt kat dorg..
moga mereka dirahmati Allah..=)


ni amik dri intrnet,,banin jea dpt bergmbr dgn dorg,,tpi aku knl 2 org kat ats kerusi roda tu..huhu

No comments:

Post a Comment