Friday 26 August 2011

Ada ke syawal utk aku thn ni??

alhamdulillah..
at last,,smpai gak umah..dah menebal sgt dh rndu ni..
5 mggu tu lama kot..huhu..
tp xpe..terlalu byk bnda yg aku blaja..
baru terasa " MADRASAH RAMADHAN"
ramadhan kali ni mmg sgt bermakna..
mgkin amalan aku xsbyk sblum ni..
tp aku rase bermkna sbb terlalu byk bnda yg aku dpt..
tu la kemanisan bila bersama dgn shbt2 alQuran..
terasa sedih utk biar kan ramadhan tu pergi..tp xde sape boleh halang..
"1 penyesalan yg besar bilamana dtg ramadhan tp kita xdpt ampunan Allah"
terasa xlayak utk aku sambut syawal thn ni..
dan mmg xde rase raya dlm hidup aku kli ni..
tahniah kpd insan2 yg berjaya merealisasikan matlamat puasa..
insan2 yg mampu mndapatkan 'taqwa"
sbb tu la buah ramadhan..
rugilah ramadhannya andaikata tiada lahirnya taqwa tu dlm diri..
kita slalu sbut "taqwa"..
tp ape mksdnya??
sape yg btol2 fhm?
aku pon terpinga-pinga waktu kakak tnye..
tp apa yg aku dpt..
taqwa ni lebih kurg mcm ni la..
" 1 perisai yg menghalang kita utk wat bnda yg Allah xsuke"..
mayb la..
penyesalan tnpa tindakan xgune enn..mgkin ada insan2 yg senasib dgn aku..
la tahzan..Alhmdulillah Allah bg kita kesedaran kn??
maka MAXIMUMkanlah ibadat,,
jgn tggu ramadhan nnti..
sbb xde spe boleh jamin kita akn smpai ke ramdhan seterusnya..


YaAllah..moga2 ramadhan aku diterima..
walaupun terlalu byk cacat cela yg insan kerdil ni buat..
YaAllah..pertemukanlah aku dgn ramadhan yg seterusnya..
atas kesedaran yg Kau berikan,,aku nk manfaatkan ramadhan seterusnya..
tanamkanlah rasa cinta dlm diri aku terhadap ramadhan..
ameen..


No comments:

Post a Comment