Friday 21 December 2012

masih belum serius,,


pelik melihat ikhwah akhawat yg begitu melaju dalam urusan dakwah..
bagaikan istilah 'letih dan jemu' x pernah menyinggah dalam hidup mereka...
tapi kita? *tak mampu den nak jawab*
mcm chipsmore je kita ni..
kadang2 ada, kadang2 hilang..
Robbuna, Thabbit Qulubana,,

"seharusnya, orang yg meng'claim' dirinya daie harus sentiasa bersedia"

serius ni,, ayat yg ditujukan khas utk diri sendiri..
bukan apa, aku masih lagi dilanda kesedihan bila aku buat keputusan yg mmg x patut la aku buat..
"ukht, boleh x cancle kan tadabbur session hari ni? ada masyaqqah"
Allah, terasa amat la sedih bila kukenang kembali dialog tu..
Aduhhhh, entah apa la yg menolak aku untk keluarkan ayat mcm tuh..
x dapat dinafikan, minggu tu semua bnda 'take turn' utk diselesaikan..
terlalu banyak perkara yg perlu difikirkan
* banyak bg org yg xreti bahagikan masa*
dan bila tiba hari tu, aku masih yakin yg aku mmpu utk lakukan..
*over confident di situ*
tapi, semua bnda x jadi seperti yg dirancang..
1 per 1 perkara perlu di cancle kan..
klu ikut kebiasaan hari khamis, aku akan duduk santai dalam '3 buah taman syurga'
tapi, pada hari tersebut, cuma 1..
1 tamparan yg hebat buat aku..
air mata pon mengalir deras.
aku bisikkan ke hati, xpasti adakah ia bisikan yg keliru.

" aku tak nak bgi bnda yg melulu, bnda yg sekadar di beri utk dikongsi,tanpa ada target trhadap org yg mndengar..dan yg lebih pnting, aku sangat berharap agar apa yg aku nk sampaikan memberi kesan yg mndalam kepada diri sendiri"

dengan rasa yg ada tu, aku pon buat keputusan utk 'cancle'kan..

beberapa minit kemudian, aku terfikir, adakah itu sekadar alasan?
alasan utk mngelak daripada mmberi?
Ataupun, Allah x pilih aku?
takkk,,aku yg x pilih diri sndiri..
aku dah zalimi hak dorang ke?
dan bermacam2 lagi bnda aku fikir..
dan sangat mnuntut aku utk duduk sendirian time tu..

dan pada sebelah malamnya pulak,
aku mnghadiri 1 talk syria..
pada mulanya, tak mahu aku mnghadiri talk ni.
tu la keputusan yg akan aku buat klu mngikut emosi..
tapi aku elakkan,,tak mahu rasanya Allah gantikan aku dgn org lain..
dan malam tuh aku sangat termuhasabah melihat org sekeliling aku..

at the end of that night, before tido..
aku lelapkan mata aku dengan 1 persolan..
persoalan yg ditinggalkan khas kepada hati utk mnjawab..
"seriuskah aku dalam jalan ni atau masih bermain2?


" para pejuang cinta sejati tak suka menabur janji, tapi bila mereka tekad utk mncintai, mereka akn merancang utk memberi"

refleksi : andai kita benar2 mencintai, kenapa kita x merancang betul2 utk mmberi??



No comments:

Post a Comment